Grupa Mare 5-6 ANI

Grupa Mare 5-6 ANI GRUPA MARE 5-6 ANI

În această etapă copilul din Grupa Mare se află într-un stadiu preoperațional, când inteligența crește odată cu folosirea simbolurilor, memoria și imaginația se dezvoltă în strictă legătură cu limbajul și folosirea acestuia. Preșcolarul de grupă mare vorbește cursiv, iar exprimarea gramaticală este din ce în ce mai corectă.

Copilul de grupă mare îți dezvoltă simțul moralității și devine preocupat de aplicarea regulilor, atrăgând atenția celor din jur atunci când nu le respectă. Este capabil să se pună în locul altei persoane pentru a înțelege perspectiva ei, ceea ce îl ajută să devină empatic. E încă posesiv cu lucrurile sale, deși îi place să facă schimburi. Tipul fundamental de activitate este jocul care se desfășoară pe baza de reguli și are obiectiv final.

În ceea ce privește tipul de relații și comunicarea, copilul de grupa mare reușește să se desprindă cu ușurință de părinți, aplică forme de politețe și ține ca ceilalți să le aplice în relația cu el. Devine interesat să cunoască mai multe aspecte ce țin de viața personală a persoanelor cu care interacționează.

Obiective Grupa Mare

Iată care sunt obiectivele pentru fiecare domeniu de activitate la Grupa Mare:

La Educarea Limbajului, activitățile presupun dezvoltarea exprimării orale (să participe la activitățile de grup, să transmită mesaje simple, să audieze cu atenție un text pe baza căruia va răspunde la întrebări), dezvoltarea exprimării orale din punct de vedere fonetic, lexical și sintactic (să recunoască un sunet la începutul, la sfârșitul sau la mijlocul unui cuvânt, să  folosească în vorbire cuvintele nou învățate), dezvoltarea creativității și limbajului oral (să povestească, să recite, să intoneze, să creeze rime, ghicitori, povestiri, folosind elemente expresive, să recunoască existența scrisului acolo unde îl vede și să înțeleagă că acel scris înseamnă ceva, să spună despre ce este vorba în text urmărind imaginile, să recunoască literele și cuvintele simple, să recunoască literele alfabelului, să recunoască unele cuvinte scrise cu litere de tipar).

În cadrul Activităților Matematice, se va lucra la dezvoltarea operațiilor intelectuale prematematice (poziții spațiale, desfășurarea unor evenimente temporale în raport cu propriile lui activități, clasificări, serieri, alternante). Se va urmări, de asemenea, dezvoltarea capacității de a înțelege și să utilize numerele și cifrele (recunoașterea cifrelor 1-10, așezarea unei cifre la locul ei în șirul numerelor, numeralul ordinal, adunarea și scăderea cu 1-2 unități). Tot în cadrul activităților matematice se vor verifica și aprofunda cunoștințele referitoare la formele geometrice, unitățile de măsură, valoarea în bani a unor obiecte. Pe baza cunoștințelor mai sus menționate, preșcolarii iși vor putea dezvolta capacitatea de rezolvare a problemelor matematice (compunere de probleme simple după imagini, cunoașterea simbolurilor  + și - ).

Activitățile de Cunoașterea Mediului au în vedere dezvoltarea capacității de cunoaștere și înțelegere a mediului înconjurător, precum și stimularea curiozității pentru investigarea acestuia; aici se face referire la cunoașterea componentelor lumii înconjurătoare, recunoașterea schimbărilor și transformărilor din natură, explorarea fenomenelor, proceselor de mediu, cunoașterea elementelor mediului social și cultural. Important este ca preșcolarii să utilizeze în cadrul activităților un limbaj adecvat și din mediul înconjurător și, nu în ultimul rând, se va urmări formarea unor deprinderi de îngrijire și ocrotire a mediului înconjurător.

La activitățile de Educație pentru Societate, preșcolarii vor cunoaște și vor învăța să respecte normele de comportare civilizată, educarea abilității de a intra în relație cu ceilalți, educarea trăsăturilor pozitive de voință și caracter, cunoașterea unor elemente de istorie, geografie și religie, care definesc portretul spiritual al poporului român.

Activitățile Artistico-plastice pregătesc preșcolarul în formarea unor deprinderi de lucru pentru realizarea unor desene, picturi, modelaje. Se va lucra pe realizarea unor corespondențe între diferite elemente de limbaj artistic și obiecte din mediul înconjurător. Un rol important îl are stimularea expresivității și creativității, compunerea în mod original și personal, interpretarea liberă și creativă a lucrărilor.

Activitățile Practice și elementele de activitate casnică presupun îmbogățirea cunoștințelor despre materiale și caracteristicile lor, despre tehnici și unelte de lucru, despre formarea și consolidarea unor abilități practice specifice nivelului de dezvoltare motrică. Prin aceste activități se urmărește dezvoltarea simțului estetic și practic, folosirea expresiilor și cuvintelor  specifice acestora (comportament și atitudini igienice, abilitatea de a relaționa, deprinderi de aranjare, ordonare, îngrijire, întreținere).

Cu ajutorul activităților de Educație fizică se va urmări formarea deprinderilor igienico-sanitare pentru menținerea stării de sănătate, stimularea calităților intelectuale, de voință și afective în vederea aplicării independente a deprinderilor însușite (să folosească acțiuni motrice învățate pentru a exprima sentimente/comportamente).

Educația muzicală presupune formarea capacității de exprimare prin muzică (să cânte cu educatoarea,  să acompanieze ritmic cântecele, să asocieze mișcări cântecului, să exprime prin mișcare starea sufletească creată de muzică, să asculte și să recunoască fragmente din creații muzicale).

Misiunea Grădiniţei Kitty este aceea de a deschide copiilor drumul către succes, prin formarea unei personalități armonioase în concordanță cu evoluția și nevoile societății, utilizând metode și mijloace moderne educaționale într-un mediu ambiant favorabil.

Pentru atingerea performanței în educarea copiilor, Grădinița cu program prelungit Kitty își propune o colaborare permanentă și sistematică alături de părinți, aceștia având un rol deosebit de important în formarea personalității copiilor. Părinții sunt primii furnizori de educație ai copilului, motiv pentru care este deosebit de important să existe un strâns parteneriat grădiniță-familie.

Înscriere

Dacă doriți să ne adresați întrebări despre procesul de înscriere sau serviciile noastre, o puteți face completând acest formular.

© Gradinita Kitty 2017. Toate drepturile rezervate. | ANPC

Webcam     Facebook