Grupa Mică 3-4 ani

Grupa Mică 3-4 ani GRUPA MICĂ 3-4 ANI

Grupa mică de la Grădiniţa Kitty este asemeni unui tărâm de poveste în care copiii sunt formaţi, pregătiţi pentru a păşi siguri prin necunoscut, este un loc plin de voie bună, în care se experimentează lucruri noi. Aici, micuţii vor descoperi că învăţarea este amuzantă, construind în acelaşi timp relaţii solide cu ceilalţi copii şi cu educatorii. Fiind prima treaptă în cunoaştere, la grupa mică pornim de la convingerea că investiţia în copiii noştri înseamnă investiţia în viitorul nostru. De aceea, activitatea desfăşurată, va urmări formarea personalităţii copiilor, atât sub aspectul dezvoltării fizice armonioase, cât şi al stimulării inteligenţei şi creativităţii acestora, al educaţiei estetice şi moral-civice, al socializării, potrivit particularităţilor vârstei, precum şi pregătirea adecvată pentru o mai bună integrare în etapele următoare ale preşcolarităţii.

La acest nivel, activităţile propuse sunt adecvate nivelului de dezvoltare a copilului, în ceea ce el este capabil sa înteleagă şi să facă, satisfăcându-i curiozitatea şi dându-i bucuria propriilor reuşite, ceea ce contribuie esenţial la structurarea încrederii copilului în propriile capacităţi şi a stimei de sine. De aceea, planificarea tematicii este foarte importantă, fiind o metodă de integrare a experienţelor de învăţare. Practic vom stabili legătura între activităţile individuale, bazându-ne pe experienţele reale ale copilului, astfel încât temele vor fi o cale prin care copiii de aceasta vârsta, primesc experienţe, incluzând toate ariile de dezvoltare: emoţională, socială, lingvistică, intelectuală şi fizică.

Activităţi cu conţinut matematic

La grupa mică, în cadrul activităţilor cu conţinut matematic se urmăresc următoarele obiective:

•    recunoaşterea de către copii a unor obiecte şi imagini ale acestora şi familiarizarea lor cu alcătuirea şi denumirea corectă a unor grupe de obiecte, pe baza perceperii nemijlocite a însuşirilor de formă, culoare, mărime;
•    perceperea relaţiilor cantitative dintre grupe diferite de obiecte;
•    formarea reprezentărilor cu privire la grupele de obiecte construite pe baza unei singure însuşiri;
•    formarea deprinderilor de a asculta cerinţele educatoarei şi de a alcătui grupe de obiecte, de a acţiona cu ele, cu imaginile acestora, cu figuri geometrice: cerc, pătrat etc.
•    formarea deprinderilor de a exprima verbal, corect acţiunile efectuate, folosind expresiile uzuale corespunzătoare acestora;
•    să constituie grupe cu obiecte uzuale, jucării, imagini, figuri geometrice, după o însuşire dată ca urmare a perceperii corecte a acesteia;
•    să acţioneze cu obiectele aşezându-le în diferite poziţii în spaţiu şi denumind corect locul ocupat;

Activităţi de educare a limbajului

În cadrul activităţilor de educare a limbajului, vom încerca să acoperim elemente ale exprimării orale şi scrise, dar şi abilitatea de a înţelege comunicarea verbală şi scrisă. Aşadar, pe parcursul acestei etape, preşcolarii vor putea:

•    comunica impresii, idei despre aspecte din mediul social şi natural;
•    participa la activităţile de grup/de joc, atât în calitate de vorbitor, cât şi de auditor;
•    distinge sunetele ce compun cuvintele, pentru a le pronunţa corect;
•    folosi de cuvinte noi, conştientizându-le înţelesul, pentru a le folosi în contexte adecvate;
•    să se exprime corect din punct de vedere sintactic, în propoziţii simple;
•    audia cu atenţie texte pentru a-şi mări orizontul de cunoaştere;
•    să recunoască existenţa scrisului unde îl vede;
•    să înţeleagă că acel scris înseamnă ceva (o etichetă pe un sertar ne spune ce este înăuntru etc.);
•    să spună despre ce e vorba în text urmărind imaginile (pozele);

Păşind către celelalte domenii experienţiale, vom observa că trăistuţa cu achiziţii este mult mai bogată, după fiecare pas realizat pe parcursul grupei mici, astfel încât copilul:

•   va cunoaşte omul, modul lui de viaţă, relaţiile cu alţi oameni şi cu mediul social, dar şi modalitaţile prin care fiecare acţiune realizată de om afectează/ influenţează evenimentele;
•    va înţelege natura, ca fiind modificabilă în funcţie de acţiunea umană;
•   va descoperi cât de importantă este mişcarea, prin învăţarea coordonării şi controlului mişcărilor corporale, prin antrenarea abilităţilor motorii, a rezistenţei fizice, descoperind legătura strânsă a acestora cu anatomia şi fiziologia omului;
•   va învăţa să folosească instrumente speciale pentru a-şi pune în valoare calităţile artistice şi creativitatea;
•   va reuşi să diferenţieze sunete, să interpreteze cântece cu sau fără acompaniament muzical, să interpreteze cântece însoţite de mişcări sugerate de versurile acestora, dar şi să audieze cu atenţie fragmente muzicale;

Ştim că cei mici învaţă prin joacă, de aceea toate aceste obiective menţionate anterior sunt adaptate şi particularizate în funcţie de fiecare copil. Aici, la grădiniţa Kitty din Iaşi, suntem o mare familie. Ţinem o legatură strânsă cu familiile copiilor, ştim că avem multe de învăţat unii de la alţii. Noi avem încredere în copii dumneavoatră, le preţuim curiozitatea, învăţăm împreună cu ei şi îi însoţim în descoperirile pe care le fac. Le oferim activităţi interesante care să le stârnească interesul şi să îi facă să înveţe cu plăcere.

Înscriere

Dacă doriți să ne adresați întrebări despre procesul de înscriere sau serviciile noastre, o puteți face completând acest formular.

© Gradinita Kitty 2017. Toate drepturile rezervate. | ANPC

Webcam     Facebook